COVID-19

Half maart 2020 zijn we onverwachts in een andere wereld terechtgekomen. We moesten plots gaan samenwerken in een specifieke en voor velen echt nieuwe context, die vraagt om een aangepaste aanpak.

De overschakeling naar thuiswerken is niet voor iedereen en in elke situatie evident.  Van leidinggevenden verwacht men dat ze deze nieuwe manier van (samen)werken efficiënt implementeren en in goede banen leiden.

Een greep uit de mogelijke uitdagingen:

  • Hoe overbrug je de fysieke afstand en zorg je voor voldoende interacties tussen de collega’s? 
  • Doelgericht vergaderen op afstand met je team, hoe doe je dat?
  • Hoe zorg je er voor dat iedereen mee is en gemotiveerd en betrokken blijft?
  • Hoe pas je je begeleidende rol aan volgens ieders behoefte?
  • En hoe houd je hierbij toch ook voldoende focus op je eigen werk?

Wij hebben een aantal concrete tips en adviezen voor leidinggeven op afstand – tijdens en na corona -  samengebracht in een handig overzicht dat je hieronder kan downloaden.

Ben je daarnaast ook op zoek naar een ondersteuning op maat voor je organisatie, neem dan een kijkje bij onze oplossingen.