Clear Channel: LIFO® zorgt voor een boost in Direct Sales

Clear Channel Belgium, onderdeel van Clear Channel International, is in België een toonaangevende speler op de markt van out-of-home communicatie. Het bedrijf werkt nauw samen met adverteerders en realiseert impactvolle en aantrekkelijke outdoor campagnes, met als missie ‘Where brands meet people’ of aanwezig zijn daar waar merken en mensen elkaar ontmoeten.

Om een substantiële groei in België te bevorderen ontstond in 2015 binnen Clear Channel de Business Unit ‘Direct Sales’.  Voor de nieuwe Business Unit Manager die aan het hoofd kwam van een jong en gedreven team, is opleiding en ontwikkeling van mensen erg belangrijk. De inzet van LIFO® bleek hierbij de juiste keuze. Een prachtige getuigenis.

Een absolute aanrader

Ik beschouw een training als een investering in het “human capital” van een organisatie. Daarom is het belangrijk dat ze past binnen de organisatiestrategie. Wanneer ik van mening ben dat dit het geval is zijn er 3 belangrijke aspecten die ik in overweging neem om een training al dan niet goed te keuren.

  • Personal Development: zal de training een positieve bijdrage leveren aan skills die de medewerkers nodig hebben in hun huidige functie of in een toekomstige functie?
  • Return On Investment - ROI: brengt de training op korte of lange termijn meer op dan dat ze heeft gekost?
  • Cost of Capital -  CoC: is de opbrengst van de training hoger dan de opbrengst die verdiend kan worden door het geld onder te brengen in een andere investering van gelijk risico?

Bij de evaluatie van de LIFO® training met Human Challenge werd het meteen duidelijk dat het op gebied van personal development zeer goed zat. De gemeenschappelijke taal van LIFO® had quasi onmiddellijk een positief effect op de interne communicatie binnen mijn team. Gedrag dat voorheen moeilijk bespreekbaar was kon nu gemakkelijk benoemd worden.

Ook op gebied van ROI en CoC was ik na afloop bijzonder tevreden. We hebben een korte termijn ROI gemeten van 225% in “direct sales revenue” over een periode van 4 maanden na de training. Op lange termijn zien we dit resultaat verder stijgen, wat maakt dat we nu al spreken van een succesvolle investering.

Als kers op de taart werd de 2-daagse training als een heuse teambuilding ervaren door alle deelnemers. Dit kwam door de passie en “drive” van Marijke en de vertrouwensband die ze wist op te bouwen met de groep.

Kortom, wat mij betreft een absolute aanrader.

Neem gerust persoonlijk contact met me op indien je meer informatie wenst (+32 499 53 82 64).

Over een periode van 4 maanden na de LIFO® training hebben we een korte termijn ROI gemeten van 225 % in “direct sales revenu”. Op lange termijn zien we dit resultaat verder stijgen, wat maakt dat we nu al spreken van een succesvolle investering.
Joris De Doncker
Joris De Doncker Revenue & Product Director, Clear Channel Belgium